Satista İnandiricilik ve Nezaket

İnandırıcılık ve Nezaket

İnandırıcılık


Bu kalite ölçütü ise; müşteriden gelebilecek sorula­ra ve özel sorunlara çok doğru cevaplar vermemiz ve doğru çözümler bulmamız ile ilgilidir. Doğal olarak hizmet sunanın yetkinliği ile ilgili bir durumdur ve karmaşık/zor işlerde daha fazla değer kazanır. Ma­mullerine ve hizmet gamma çok hâkim olan, üretim prosesini merak eden ve öğrenmiş, ürünlerinin kul­lanımını ve uygulamayı bilen, okuyan, işini seven ve çevreleriyle dünyayı görmeyi bilen profesyoneller, "inandırıcı" ve âdeta "müşterilerinin biat ettiği" vaz­geçemediği kişiler olarak müşteri gözünde, hizmet ka­litelerini yüceltirler. Tıp, hukuk veya teknik herhangi bir konuda, derin teknik bilgi ve uygulamaya dayalı "pratik deneyimi", inandırıcılık konusunda kalite ka­zanmanıza yardım eder.

Nezaket


Hizmetin bu kalite kriteri de fazlaca açıklama ge­rektirmeyen ve kibar olmak, "incelik", efendi davra­nışlar şeklinde özetlenebilen, ilişkilerdeki düzeye bağ­lı bir ölçüdür. Yurdumuzda çok işittiğimiz "Ağabey", "Abla" ve hatta bazen, "Abula", "Torunum", "Dayı", Yenge", "Teyze" gibi ifadeler yerine; "Beyefendi", "Hanımefendi" gibi ifadeler, hatta müşterimizin adı ile hitap, "Ayşen Hanım" gibi, uygundur.

0 yorum:

Yorum Gönder