İnandırıcılık ve Nezaket
İnandırıcılık
Bu kalite ölçütü ise; müşteriden gelebilecek sorulara ve özel sorunlara çok doğru cevaplar vermemiz ve doğru çözümler bulmamız ile ilgilidir. Doğal olarak hizmet sunanın yetkinliği ile ilgili bir durumdur ve karmaşık/zor işlerde daha fazla değer kazanır. Mamullerine ve hizmet gamma çok hâkim olan, üretim prosesini merak eden ve öğrenmiş, ürünlerinin kullanımını ve uygulamayı bilen, okuyan, işini seven ve çevreleriyle dünyayı görmeyi bilen profesyoneller, "inandırıcı" ve âdeta "müşterilerinin biat ettiği" vazgeçemediği kişiler olarak müşteri gözünde, hizmet kalitelerini yüceltirler. Tıp, hukuk veya teknik herhangi bir konuda, derin teknik bilgi ve uygulamaya dayalı "pratik deneyimi", inandırıcılık konusunda kalite kazanmanıza yardım eder.
Nezaket
Hizmetin bu kalite kriteri de fazlaca açıklama gerektirmeyen ve kibar olmak, "incelik", efendi davranışlar şeklinde özetlenebilen, ilişkilerdeki düzeye bağlı bir ölçüdür. Yurdumuzda çok işittiğimiz "Ağabey", "Abla" ve hatta bazen, "Abula", "Torunum", "Dayı", Yenge", "Teyze" gibi ifadeler yerine; "Beyefendi", "Hanımefendi" gibi ifadeler, hatta müşterimizin adı ile hitap, "Ayşen Hanım" gibi, uygundur.
0 yorum:
Yorum Gönder