Musteriye Erisilebilirlik

Müşteriye Erişilebilirlik

Hizmet sunanın, hizmet sunulana/müşteriye ya­kın olması hizmet kalitesini pozitif yönde etkilerken bunun aksi, hizmet kalitesini düşürebilir.
Telefonlarınız açık olsun ve müşterileriniz ihtiyaç halinde sizi arayabilsin. (Cep telefonlarınız da...)

Telefon santraliniz ve e-posta olanaklarınız, ne kadar geniş (ve çok sayıda) olursa o kadar iyidir. Tabii vaktinde geri dönüş sağlayabiliyorsanız.
Öğlen tatillerinde santraliniz boş kalmasın ve kabilse, müşterilerinize cevap verecek bir veya birkaç nöbetçi bırakın. "Biz öğlen tatilindeyiz. Siz ne yaparsanız yapın. Şikâyetiniz varsa da ya bekleyin ya da, "Marko Paşaya müracaat edin" tipindeki mesajlar kalitenizi bozar unutmayın...

Sürekli ve/veya sık sık "toplantıda olmayın"; bı­rakın, müşteriniz size ulaşabilsin. Unutmayın ki; aranızda toplanıp şunu, bunu konuşmak yerine, müşterileriniz ile daha yakın ve iletişim halinde olursanız daha da çok kazanır ve pek çoğu, abes ile iştigal (boş uğraşı) olan toplantılara daha az ihtiyaç duyarsınız.

Satış temsilcileri veya adımız her ne ise; satış görevlileri olarak belli bir düzen içinde ve asla atlatmadan müşterilerinize uğrayın, onların ih­tiyaçlarına kulak verin. Onlara yakın olun. Za­manında müdahale edilmeyen durumlar ve karşılanmayan ihtiyaçlar, daha sonra sorunlara dönüşür. Kulak ardına yatılan ve hâlâ müdahale edilmeyen sorunlar ise, çok büyük kayıplara...

İş yeriniz kabilse kolay ulaşılan yerlerde ve mer­kezi noktalarda olmalı, müşterilerinize park so­runu da yaşatmamalı.
Ofisinizde telefonlara, en fazla üç çalışta cevap verin veya verilmesini sağlayın. Bu konu da "Ulaşılabilirlik" konusunda puan kazanmanıza yardım eder.

0 yorum:

Yorum Gönder